چگونه با همسر خود عاشقانه حرف بزنیم؟

یکی از مسائل رایج و عمومی که هر فردی از هر جامعه ای فارغ از جنسیت، علایق، سن و سال از آن بهره برده است و لذت بی نهایت را در هر فردی ایجاد کرده ست عشق به جنس مقابل و ارضای میال عاطفی، جنسی و روحی خود است که از دیر باز تا به امروز در هر جامعه ای دیده شده و دیده خواهد شد.

صرف نظر از مسائلی مانند رابطه جنسی و برقراری نزدیکی بین افراد و جنس مخالف برای ارضای نیازهای جنسی، هدف از ازدواج هدف بزرگتر و اساسی یعنی ایجاد روابط پویا بین زن و مرد، دریافت آرامش از یکدیگر است.

زندگی زناشویی و رابطه پویا فرصت برقراری ارتباط و همکاری با زوج را در رفتار، کردار، گفتار و زبان و بسیاری موارد دیگر ایجاد می کند که زندگی شرکا را در راستای سلامت روابط اجتماعی سوق می دهد.

با ازدواج و زندگی با همسرتان و در میان گذاشتن تمام مشکلات زندگی با همسرتان، جدای از رابطه و میل جنسی، باید بیشتر روی درک همدیگر تمرکز کنید و در مورد تمام مشکلات روزمره خود صحبت کنید.

چگونه با همسر خود رفتار کنید؟

داشتن اعتماد به نفس در ارتباط با همسر یکی از بهترین معیارها برای برقراری رابطه ای پویا بین خودو شیک زندگی تان است به گوئنه ای که تفاوتی هم ندارد که مرد باشید یا زن هر دو زوجین باید از اعتماد بنفس شخصی و اجتماعی در روابط، گفتار، رفتار و افکار نسبت به خود برخوردار باشند.

زوجین باید وقتی با هم هستند سعی کنند اعتماد به نفس خود را نشان داده و به طرف مقابل نشان دهند که زوج او یک فرد دارا اعتماد به نفس و قابلیت اعتماد تمام معنا را دارند.

البته استثناهایی هم وجود دارد و آن هم در زمانی است که همسر شما عزت نفس پایینی داشته باشد و شما اعتماد به نفس خود را به رخ بکشید، نتیجه معکوس خواهد داشت.

بنابراین در رابطه همسر خود برای اینکه شریک زندگی خود را هر روز به خود وابسته کنید باید چندین عمل و رفتار را به او نشان دهید که باعث وابستگی بیشتر نسبت به قبل به شما شود که این کارها و رفتارها به مرور زمان همسر شما را بیشتر نسبت به شما وابسته تر می کند.

چگونه-همسرتان-را-دوست-داشته-باشید؟

چگونه همسرتان را دوست داشته باشید؟

سعی کنید در لحظه ای که با همسر خود صحبت می کنید یا با هم هستید حواس خود را به چیزهای دیگری مانند بازی با گوشی خود پرت نکنید. این رفتار بسیار منزجر کننده است زیرا اگر تصور کنید با فردی هستید که دائماً حواسش به تلفن است و شما را نادیده می گیرد شما نیز از رفتار های او زده می شوید.

تماس چشمی بسیار مهم است، سعی کنید هنگام صحبت به دیگران نگاه نکنید و همیشه لبخند بزنید.

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس یکی از شاه کلید های رابطه ای پویا و عشقانه بین روابط بین زن و مرد در زندگی مشترک است.

خودتان باشید

سعی کنید طرف دیگر موقعیت را نشان دهید و بازیگری را کنار بگذارید، بازیگری آنقدرها هم تکنیک خوبی نیست زیرا اگر به بازیگری علاقه دارید تا کی می توانید بازیگری را ادامه دهید، بالاخره یک روز دست خود را در روابط بین همسری رو خواهید کرد پس بهتر است همیشه و روز به روز روی پیشرفت شخصی خود کار کرده و خودتان باشید.

حس شوخ طبعی

علاقه یک همسر این است که به کسی بپیوندد که بتواند آینده خود را با او بسازد، یکی از دلایلی که دختران به یک رابطه می پیوندند تفریح ​​و وقت گذرانی است، شوخ طبعی مردان یکی از این دلایل است.

اما سعی کنید همیشه از حس شوخ طبعی خود در تمامی لحظات استفاده نکنید زیرا باعث می شود ذات شما یک شوخ طبع پنداشته و زیاد جدی گرفته نشوید.

رفتار مناسب

رفتار افراد در گروه های دوستانه برای همسران جالب نیست و حتی می تواند ناپسند باشد، مانند برهنگی، یا شوخی های نژاد پرستانه و مسخره کردن دیگران.

در عوض، می‌ توانید رفتاری مناسب شایسته همسر خود ارائه دهید که روز به روز به انتخاب شما افتخار کند چرا که کوچک ترین پشیمانی زیر بنای نابودی روابط زوجین را در آینده کلید می زند.

منبع: https://alirezaniknam.com/how-to-talk-to-your-wife-romantically/

درمان مازوخیسم چیست؟

یکی از مشکلات رایج و شایع در همه جوامع و کشورها این است که افراد از بیماری های فردی، روانی، روحی و جسمی رنج می برند و مازوخیسم و سادیسم از انواع بیماری ها و اختلال های مرتبط با احساسات بین درد، یکی از انواع بیماری ها است، بیماری بسیار شایعی که در طول زندگی افراد زیادی را با چالش ها و معضلات خود درگیر می کند.

مازوخیسم و سادیسم هر یک از بیماری هایی مرتبط با ویؤگی درد گرفتگی و آسیب رسیدگی در افراد هستند که از شیوع بسیاری در میان جوامع و افراد برخوردار هستند که افراد یا بسته به اختلال و بیماری که از آن رنج می برند، آن را تجربه می کنند و یا با اراده قوی و تلاش بیشتر سعی در غلبه بر این بیماری دارند و هر از چند گاهی علائم و نشانه های مازوخیسم و سادیسم را بسته به ابتلا به هر یک از آنها تجربه می کنند بهبود و یا عدم بهبود هر یک از این اختلال ها و بیماری ها و درمان مازوخیسم و سادیسم در افراد مبتلا به هر یک از این ها، می تواند کل زندگی یک فرد و خانواده و اطرافیان آن را به شدت و خطر هر چه تمام تحت تاثیر قرار داده و تهدید کند.

در این مقاله به همراه علیرضا نیکنام به بررسی تمامی ویژگی ها و ومواد و نکات و توصیه ها در مورد بیماری مازوخیسم و نقطه مقابل این بیماری یعنی سادیسم پرداخته و راه های درمان هر یک از این بیماری ها می پردازیم بنابراین با مطالعه این مقاله به تمامی سوالات خود در این زمینه پاسخ مفید و دقیقی خواهید گرفت.v

اختلال-مازوخیسم-چیست؟

اختلال مازوخیسم چیست؟

مازوخیسم، یک اختلال روانشناختی رهایی شهوانی از طریق درد خودساخته است که افارد مبتلا به این اختلال علاقه و اشتیاق شدیدی به تحریک احساسات و هیجانات درونی خود از طریق ایجاد درد در اندام های بدنی خود هستند که این اصطلاح از نام شوالیه اتریشی لئوپولد فون ساخر مازوخ گرفته شده است که در مورد رضایتی که از ضرب و شتم و بردگی به دست می آورد مطالب زیادی نوشته است.

میزان درد می تواند از یک توهین خفیف تا شلاق یا ضرب و شتم شدید متفاوت باشد. به طور کلی، مازوخیست کنترل اوضاع را حفظ می کند و قبل از آسیب جدی به رفتار توهین آمیز پایان می دهد.

اگرچه درد می ‌تواند در بسیاری از افراد باعث تحریک جنسی شود، اما هدف اصلی آمیزش جنسی برای مازوخیست است. این اصطلاح اغلب در زمینه اجتماعی گسترده تری استفاده می شود که مازوخیسم را به عنوان رفتار افرادی که به دنبال موقعیت های تحقیرآمیز یا عذاب آور هستند و از آنها لذت می برند، تعریف می کند.

علائم و نشانه های مازوخیسم

فعالیت مازوخیستی ممکن است یک روش ترجیحی یا تخصصی برای تولید هیجان جنسی باشد که افراد می توانند رویا های مازوخیستی را در خود بیان کنند در قالب درد های خود رسانده تخلیه کنند به عنوان مثال از جمله علائم و نشانه های مازوخیسم می توان به علائم و نشانه های زیر اشاره کرد.

  • سوراخ کردن پوست
  • اعمال شوک الکتریکی
  • خودشان را می سوزانند
  • اژک دار (شلاق زده)
  • با ادرار یا مدفوع تحقیر شود
  • بخشی از تجاوز جنسی شبیه سازی شده

انواع-اختلال-مازوخیسم

انواع اختلال مازوخیسم

فروید ۴ نوع مازوخیسم را شناسایی کرد: جنسی، زنانه، اخلاقی و تطبیقی که در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از انواع مازوخیسم می پردازیم.

اختلال مازوخیسم جنسی

مازوخیسم جنسی به رفتار جنسی افرادی اطلاق می شود که از طریق شکنجه و تحقیر به دنبال ارگاسم هستند به گونه ای که افراد مبتلا به مازوخیسم جنسی شور نفسانی را در رنج جسمانی می بینند و از رفتار ها و علائم نشانه های موجود در افراد مبتلا به مازوخیسم جنسی می توان به ضرب و شتم یا آسیب جسمی و جنسی به طرف مقابل در رابطه اشاره کرد که در اکثر موارد فرد اعمال کننده رفتار های مازوخیسمی افرادی غالبا دارا و مبتلا به اختلال سادیسم هستند.

اختلال مازوخیسم زنانه

مازوخیسم زنانه به معنای لذت بردن از رنج روانی، درد ناشی از خود یا دیگران است. فروید در مقاله خود در سال ۱۹۳۲، لذت مازوخیستی را به کسانی که دارای ویژگی های زنانه مرتبط با زنان هستند، مانند بی اشتهایی و اعتیاد مرتبط دانست. با این حال، او نگفت که زنان مازوخیست هستند، که از نظر او یک تصور غلط رایج است.

مازوخیسم زنانه هم در مردان و هم در زنان شایع است. کارن هورنای نیز مفهوم مازوخیسم زنانه را رد کرد چرا که به بیان او ریشه آن بیولوژیکی نیست، بلکه جنبه ای از توسعه نادرست و نتیجه هنجارهای اجتماعی و فرهنگی است.

اختلال مازوخیسم اخلاقی

این دومین شکل از مازوخیسم جنسی زدایی است. فروید در سال ۱۹۲۴ اصطلاح “مازوخیسم اخلاقی” را برای توصیف حالتی از ذهن که از یک رنج ناخودآگاه و رضایت بخش ناشی می شود که احساس گناه را تسکین می دهد، ابداع کرد.

مازوخیست اخلاقی از مجازات یا شکنجه ایمان، سرنوشت یا خدا لذت می برد و تحقیر و حقیر دانستن او در زندگی خود ممکن است جایگزین رابطه جنسی شود، مانند ادیان خاص یا شهادت، یا عمل به زاهد یا زاهد مذهبی که افراد را در مسیر نادرست یا به عبارتی درست به عقیده خود قرار می دهد.

خود تنبیهی برای اجتناب یا کاهش احساس گناه و سایر موقعیت های ناراحت کننده استفاده می شود. ایده این است که مردم برای کاهش احساس گناه، که اغلب ناخودآگاه است، به دنبال رنج هستند.

با این حال، مازوخیسم اخلاقی لزوماً بیمارگونه نیست چرا که بیان تحسین برانگیز این شکل از مازوخیسم زمانی دیده می شود که فردی فداکار جان خود، حتی جان خود را در خدمت به دیگران یا منافع اجتماعی بزرگتر به خطر می اندازد.

اختلال مازوخیسم تطبیقی

مازوخیسم تطبیقی ​​در مراحلی از رشد اولیه کودکی، کودکان را با کسالت، گرسنگی و تنهایی مواجه می کند که این نوع مازوخیسم شامل سازگاری تدریجی کودک و توانایی او برای تحمل تنش های مرتبط با تاخیر در ارضای رضایت همراه می شود.

منبع: https://alirezaniknam.com/what-is-the-treatment-of-masochism/

تست روانشناسی عشق مرد به زن

یکی از شباهت ها و کلیاتی که هر فردی از هر جامعه ای فارغ از جنسیت و مذهب و سن و عقیده از آن بهره مند بوده و از آن و لذت های بی نهایت آن بهره مند بوده است و میل جنسی و تمایل به ارضا این میل جنسی به جنس مخالف بوده اس که از دیرباز تا به امروز بسیاری از افراد این میل جنسی را در قالب روش ازدواج تکامل یافته تر می کنند.

روانشناسی چیست؟

روانشناسی مطالعه ذهن و رفتار است که شامل تأثیرات بیولوژیکی، فشارهای اجتماعی و محیطی است که بر نحوه تفکر، رفتار و احساس افراد تأثیر می گذارد. تفکر و نوع اندیشه ‌روان ‌شناسان و متخصصان روان شناسی با بهره مندی از علم روان ‌شناسی به درمان بیماری‌ های روانی و شناخت روان انسان می ‌پردازند.

به دست آوردن درک عمیق تر و کامل تر از روانشناسی می تواند به افراد کمک کند تا بینشی نسبت به اعمال خود و همچنین درک بهتر دیگران پیدا کنند.

روانشناس-کیست؟

روانشناس کیست؟

هدف اصلی روانشناسی کنترل و درمان رفتارها و افکار نامناسب است. وقتی صحبت از سلامت جسمی و روانی می شود، همه ما به دنبال بهترین پزشک، بهترین درمانگر، بهترین جراح یا بهترین روانشناس هستیم به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد به دنبال یافتن بهترین روانشناسان هستند که در ادامه به بررسی کامل ویژگی ها و معرفی روانشناس و علاوه بر آن معرفی بهترین روانشناسان حال حاظر ایران می پردازیم.

متأسفانه در قرن امروز، برخی از مردم هنوز فکر می کنند که اختلالات روانی اهمیت کمتری نسبت به مشکلات جسمی دارند. اما این نظریه کاملا مردود و اشتباه است. مشکلات روانی نه تنها جدی تر از مشکلات جسمی هستند، بلکه زمانی که درمان نشوند، مشکلات جدی تری و در نهایت آسیب های جسمی ایجاد خواهند کرد.

روانشناسان علاوه بر اطلاع رسانی به مراجعان، حس صمیمیت و امنیت را در آنها ایجاد می کنند. با ابراز دلسوزی، فکر و درک حال مراجعان و آرامش فکری آنان را روز به روز افزایش می دهند. در واقع روانشناسان اخلاق مدار و حرفه ای بیماران خود را قضاوت و تعصب نمی کنند و به اعتماد آنها فضا می دهند این شیوه دوستانه گامی به سوی درمان موثر است.

انواع روانشناسی

روانشناس همانطور که در مطالب بالا گفته شد علمی بسیار وسیع برای درمان همه و تمام جانبه افراد با هر نوع روح و روان و تیپ شخصیتی است که به همین دلیل از دیر باز متخصصان، محققان و پژوهشگران علم روانشناسی رفته رفته علم روانشناسی را روز به روز به شاخه های علمی و عملی با جزئیات تری تفکیک کرده اند تا هر فردی با هر روحیه، مشکلات، روح و روان و تیپ شخصیتی را بنا به شاخصه متمایز و مختص او درمان بکنند تا روند درمان با سرعت و کیفیت نهایی بالایی به اتمام برسد.

به همین دلیل علم روانشناسی امروزه از متخصصان و محققان بسیاری در هر جامعه ای از دنیا برخوردار بوده و روز به روز نیز به متقاضیان درمان کننده این علم افزوده می شود و افراد بنا به علاقه و استعداد خود به شاخه مورد نظر ود از روانشناسی روی می آورند که در ادامه به معرفی انواع شاخه های علم روان شناسی می پردازیم.

  • روانشناسی غیر طبیعی
  • روانشناسی زیستی (بیوسایکولوژی)
  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی شناختی
  • روانشناسی قیاسی
  • روانشناسی رشدی
  • روانشناسی جنایی
  • روانشناسی صنعتی – سازمانی
  • روانشناسی شخصیتی
  • روانشناسی اجتماعی

کاربرد-های-روانشناسی

کاربرد های روانشناسی

همان طور که در مطالب بالا گفتیم علم روان شناسی از ویژگی ها، شاخه ها و چالش های بسیاری برای روان شاسان در مواجهه با انواع تیپ های شخصیتی، روحیه ها و اوضاع روحی و روانی مراجعان خود برخوردار است.

از دیگر کاربرد های علم روانشناسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تدوین برنامه های آموزشی
  • ارگونومی (علم تلفیق کار و شرایط کار با ویژگی ها و نیازهای انسان)
  • اطلاع رسانی در مورد سیاست های عمومی
  • درمان سلامت روان
  • افزایش بازدهی
  • سلامت و رفاه شخصی
  • تحقیقات روانشناسی
  • کمک به خود (خودیاری)
  • طراحی برنامه های اجتماعی
  • پی بردن به چگونگی رشد کودک

تست روانشناسی چیست؟

امروزه به دلیل افزایش بیماری ها و انواع اختلالات و بسیاری مشکلات و چالش ها در ادامه روند ساختار بدنی افراد برای هر یک از اعضا و بیماری های شناخته و ناشناخته روش های تشخیص بسیاری از سوی محققان، پژوهشگران و متخصصان فعال در زمینه تشخیص ابداع و اختراع شده است که تست ها پزشک نیز از حیث همین راه های تشخیص انواع اختلالات و بیماری ها هستند.

تست های روانشناسی نیز همانطور که در مطالب بالا گفته شد از جمله راه ها و روش های تشخیص بیماری ها و اختلالات در افراد است که با شیوه طرح برخی سوال در صدد تشخیص علائم و وجود بیماری و یا انواع اختلالات به همراه ترکیب شدگی آن با دیگر بیماری ها است.

امروزه تست های روانشناسی بسیاری در تمامی جوامع به ویژه در جامعه روان شناسی و روان پزشکی طراحی و ابداع شده است که به شناخت و تشخیص دقیق انواع حالات اختلالات و مشکلات و چالش ها به ویژه در زندگی زناشویی در افراد مبتلا و مشکوک به ابتلا به این بیماری ها، اختلالات و چالش ها می پردازد که توسط نتایج ارائه شده در همین تست ها روانشناسان و روان پزشکان معالج نوع مشکل و شدت چالش های مواجهه افراد با آنها ونحوه روند درمان و بسیاری مسائل و راهنمایی ها را به افراد مبتلا ارائه می کنند

رابطه زناشویی و عشق دو طرفه بین زن و مرد چیست؟

صرف نظر از همه مسائلی مانند آمیزش جنسی و آمیزش با افراد جنس مخالف برای ارضای تمایلات جنسی افراد هدف ازدواج از اهداف بسیار مهم تر و اساسی تری پیروی می کند یعنی ایجاد رابطه فعال بین جنسیت ها، کسب آرامش از طرف مقابل، ایجاد توانایی ارتباط و همکاری با زوج های دیگر در رفتار، اعمال، گفتار و زبان و بسیاری موارد دیگر که زندگی شریکی را در جهت رابطه ای سالم سوق می دهد.

با ازدواج و شریک کردن همسرتان و شریک شدن تمام مشکلات زندگی با زوج شریک زندگی خود، باید علاوه بر رابطه و تمایلات جنسی خود به درک متقابل و حرف زدن در مورد تمامی مسائل روزمره را بیشتر مورد توجه و در نظر بگیرید و به آن اهمیت بدهید به گونه ای که بسیاری از مشکلات و چالش های موجود در بسیاری از روابط ناشی از عدم انجام اصولی و درست روابط در جهت صحیح آن ها هستند.

منبع: https://alirezaniknam.com/love-psychology-test/

فسفات در خون

آزمایش فسفات برای اندازه گیری سطح فسفات خون استفاده می شود. فسفات یک ماده شیمیایی است که حاوی ماده معدنی فسفر است. فسفات ها برای تولید انرژی، عملکرد عضلات و اعصاب و رشد استخوان ضروری هستند.

آزمایش خون فسفات چیست؟

آزمایش فسفات در خون میزان فسفات خون را اندازه گیری می کند. فسفات یک ذره باردار الکتریکی است که حاوی ماده معدنی فسفر است. فسفر همراه با کلسیم معدنی برای ساخت استخوان ها و دندان ها نقش بسزایی دارد. فسفات اضافی خون از طریق کلیه دفع  می شوند. اختلال در سطح فسفات خون، می تواند بیانگر بیماری کلیوی یا یک مشکل جدی است. این نوع آزمایش همانند آزمایش کلسیوم خون است.

نام های دیگر: تست فسفر، P، PO4، فسفر-سرم

آزمایش خون فسفات چیست؟

آزمایش خون فسفات چه کاربردی دارد؟

از جمله دلایل آزمایش خون فسفات می توان به زیر اشاره کرد:

  1. تشخیص بیماری های کلیوی و اختلالات استخوانی
  2. تشخیص اختلالات پاراتیروئید: غدد پاراتیروئید غدد کوچکی هستند که در گردن قرار دارند و هورمون های کنترل کننده کلسیم خون را تولید می کنند.

چرا به آزمایش فسفات خون نیاز داریم؟

اگر علائم بیماری کلیوی یا اختلال پاراتیروئید مانند را دارید ممکن است به این آزمایش نیاز داشته باشید. علائم شامل خستگی، گرفتگی عضلات، درد استخوان است اما در بسیاری از افراد مبتلا ممکن است بدون علامت باشند. بررسی میزان کلسیم و فسفات خون در اغلب موارد باهم انجام می شوند و اختلال در سطح کلسیم می تواند به معنای مشکلات در سطح فسفات نیز باشد. آزمایش کلسیم اغلب بخشی از یک چکاب خون  معمولی است.

آزمایش خون فسفات چیست؟

اقدامات لازم قبل از انجام ازمایش فسفات خون و نحوه انجام آن

برای انجام این تست به سرم خون نیاز است که ابتدا خون گیری انجام و سپس سرم خون نیز جداسازی می شود و انالیز سرم از لحاظ میزان فسفات خون توسط دستگاه انجام می شود. با توجه به اینکه برخی داروها و مکمل ها می توانند بر میزان فسفات خون تأثیر می گذارند، بایستی در مورد داروی مصرفی خود به پزشک اطلاع دهید.

مقادیر نرمال فسفات خون

  • بزرگسالان: ۸/۲ تا ۵/۴ میلی گرم در دسی لیتر.
  • کودکان: ۴ تا ۷ میلی گرم در دسی لیتر.

مقدار فسفات سرم براساس گروه سنی افراد

Agemg/dLmmol/L
۰-۵ days۴.۸-۸.۲۱.۵۵-۲.۶۵
۱-۳ years۳.۸-۶.۵۱.۲۵-۲.۱۰
۴-۱۱ years۳.۷-۵.۶۱.۲۰-۱.۸۰
۱۲-۱۵ years۲.۹-۵.۴۰.۹۵-۱.۷۵
>15 years۲.۷-۴.۷۰.۹۰-۱.۵۰

 

تفسیر نتایج ازمایش فسفات خون

اصطلاحات فسفات و فسفر می توانند در نتایج آزمایش برای HPV در منزل به همین معنی باشند. بنابراین نتایج شما ممکن است سطح فسفر را به جای سطح فسفات نشان دهد. اگر آزمایش شما نشان داد که سطح فسفات/فسفر بالایی دارید، ممکن است بیانگر:

  1. بیماری کلیوی
  2. هیپوپاراتیروئیدیسم(غده پاراتیروئید به اندازه کافی هورمون پاراتیروئید تولید نمی کند).
  3. مقدار بالای ویتامین D در بدن
  4. رژیم غذایی سرشار از فسفات
  5. کتواسیدوز دیابتی

منبع: https://limateb.com/phosphate-in-the-blood/